F1 Κίνα, αγώνας: Έκαναν το 1 – 2 οι McLaren, αποκλεισμός Ferrari

×

Τάκης Πουρναράκης

Ο Piastri πήρε την 3η νίκη της καριέρας του, ο Norris παρά το πρόβλημα στα φρένα κρατήθηκε πίσω του. Αποκλείστηκαν οι Ferrari.

Grand Prix Κίνας

Το Γκραν Πρι της Κίνας ολοκληρώθηκε με τη McLaren να πετυχαίνει το 50στο 1-2 στην ιστορία της, με τον Oscar Piastri να προηγείται του Lando Norris. Ο Αυστραλός πήρε την τρίτη νίκη της καριέρας του μετά την Ουγγαρία και το Αζερμπαϊτζάν. Για την ιστορική Βρετανική ομάδα, ήταν η νίκη νούμερο 191, η τρίτη συνεχόμενη και η τέταρτη σε αυτόν τον αγώνα. Η τελευταία φορά που είχαν κερδίσει οι McLaren στην Κίνα ήταν με τον Lewis Hamilton, το 2011. Οι Piastri και Norris είχαν πετύχει ξανά το 1-2 πέρυσι στην Ουγγαρία. Πίσω τους για δεύτερο συνεχή αγώνα ανέβηκε στο βάθρο ο George Russell, εξασφαλίζοντας το 300ό τερματισμό στο βάθρο της Mercedes (129 νίκες, 98 δεύτερες θέσεις και 73 τρίτες). Περισσότερες παρουσίες στο βάθρο έχει η Ferrari με 829, μπροστά από τη McLaren με 527 και τη Williams με 313.

Grand Prix Κίνας

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε 17 οδηγούς να εκκινούν με τη μέση (C3) γόμα για το πρώτο μέρος. Οι Stroll, Bearman επέλεξαν τη σκληρή (C2) ενώ ο Liam Lawson επέλεξε επίσης τη σκληρή C2, αλλά ξεκίνησε από το pit lane λόγω ποινής. Ενώ όλες οι ενδείξεις πριν από τον αγώνα οδηγούσαν σε στρατηγική δύο pit stop, η εξέλιξη του αγώνα και η συμπεριφορά των ελαστικών, ειδικά στην περίπτωση της σκληρής γόμας που δεν είχε χρησιμοποιηθεί καθόλου τις προηγούμενες δύο ημέρες, οδήγησαν την πλειοψηφία των οδηγών σε μια αλλαγή, απόφαση που πάρθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα.

 Grand Prix Κίνας

Στην εκκίνηση ο Piastri κράτησε το προβάδισμα, ο Norris πέρασε τον Russell και ο Verstappen έπεσε πίσω από τις Ferrari που κοπάνησαν μεταξύ των, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του Leclerc. Την ευθύνη για τη σύγκρουση φέρει ο Leclerc, ο οποίος με σπασμένη αεροτομή ήταν ταχύτερος του Hamilton. Ο Μονεγάσκος ολοκλήρωσε τον αγώνα χωρίς ν’ αλλάξει πτέρυγα, με μια αλλαγή ελαστικών ενώ ο Βρετανός έκανε δυο, όπως και οι Racing Bulls, με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις. 

Grand Prix Κίνας

Όσοι ξεκίνησαν με τη μέση γόμα μπήκαν στα πιτ για να βάλουν τη σκληρή ανάμεσα στον 10 και τον 20στο γύρο. Πρώτος ήταν ο Gasly τελευταίοι οι Alex Albon και Nico Hulkenberg. να είναι οι τελευταίοι. Εν τω μεταξύ, οι τρεις οδηγοί που ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα την κράτησαν περισσότερο ή λιγότερο: ο Lawson μπήκε στον 18ο γύρο, ο Bearman στον 26ο και ο Stroll έμεινε έξω μέχρι τον 36ο. Εκτός από αυτούς τους τρεις, ο Gabriel Bortoleto αναγκάστηκε να μπει στα πιτ στον πρώτο γύρο για να βάλει αμέσως τη σκληρή γόμα, πριν μπει ξανά για ένα άλλο σετ σκληρής γόμας C2 μετά από 25 γύρους.

Grand Prix Κίνας

Ο Leclerc έβγαλε τον αγώνα με σπασμένη πτέρυγα. Επέλεξε να χάνει 2 δέκατα στο γύρο για 56 γύρους και όχι 8 μαζεμένα για την αλλαγή. Ο λόγος ήταν ότι δεν είχε καλή έξοδο στη 12 και δεν μπορούσε να προσπεράσει εύκολα στα φρένα για τη 14. Αν έχανε θέσεις δε θα μπορούσε να τις ανακτήσει.

Στο δεύτερο μέρος του αγώνα, αποκαλύφθηκε επί του πεδίου ότι η σκληρή γόμα λειτουργούσε πολύ καλά, με ελάχιστη φθορά. Τρεις οδηγοί (Hamilton και οι δύο Racing Bulls) επέλεξαν παρ' όλα αυτά ένα δεύτερο pit stop, αφήνοντας τους υπόλοιπους να φτάσουν μέχρι την καρό σημαία. Από αυτούς που ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα, ο Stroll και ο Bearman έκαναν το δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα.

Αξίζει να τονίσουμε πως η γόμα C2, έχει υποστεί τις μεγαλύτερες αλλαγές από οποιαδήποτε άλλη στη σειρά του 2025 και επομένως ήταν κάτι άγνωστο για όλες τις ομάδες. Ο Bearman κατάφερε οδηγώντας πολύ καλά με τη μέση γόμα να πραγματοποιήσει 4 προσπεράσματα και να μπει στους βαθμούς. Πιο μπροστά ο Ocon έκανε έναν σταθερό αγώνα και τερμάτισε 7ος μπροστά από τον Antonelli που προσπέρασε με ακραίο τρόπο πατώντας εκτός πίστας στα φρένα για τη στροφή 14.

Προς το τέλος του αγώνα ο Verstappen είχε το ρυθμό να φτάσει και να περάσει το Leclerc, ο οποίος νωρίτερα είχε ασκήσει πίεση στο Russell για την 3η θέση χωρίς αποτέλεσμα. Μετά το τέλος του αγώνα τα μονοθέσια των Gasly και Leclerc βρέθηκαν ελλιποβαρή ενώ αυτό του Hamilton έχει υπέρμετρη φθορά στον κατώτατο σημείο αναφοράς στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και τους απέκλεισαν από τα τελικά αποτελέσματα.  

H τελική κατάταξη:

GP Κίνας

Επόμενος αγώνας το Ιαπωνικό GP στις 6/4 στη θρυλική πίστα της Σουζούκα