GP Άμπου Ντάμπι: Ο Verstappen νικητής και ο Norris παγκόσμιος πρωταθλητής!

×

Γιώργος Ανανίδας

Ο Max Verstappen έκανε ό,τι μπορούσε μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος και νίκησε στο Άμπου Ντάμπι για πέμπτη φορά! Ωστόσο, όλα τα φώτα στον τερματισμό έπεσαν σε αυτόν που τερμάτισε 3ος, τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, Lando Norris! Ο Piastri τερμάτισε 2ος στον αγώνα και 3ος στη γενική κατάταξη του 2025.

Lando Norris

Ελαστικά εκκίνησης

FORMULA 1

Piastri και Tsunoda πήγαν στην εναλλακτική στρατηγική και αποφάσισαν να ξεκινήσουν τον μεγάλο αγώνα στη Γιας Μαρίνα με τη σκληρή γόμα. Όλοι οι υπόλοιποι στη δεκάδα πήγαν στην αναμενόμενη επιλογή της μέσης.

Hamilton, Albon και Hulkenberg επέλεξαν τη μαλακή για να είναι γρήγοροι στην εκκίνηση. Από όσους ήταν εκτός δεκάδας, Antonelli και Stroll επίσης εκκίνησαν με τη σκληρή.

Εκκίνηση

Oscar Piastri

Ο Verstappen έκλεισε αμέσως τον Norris στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων και η πρώτη τριάδα έμεινε ως είχε στις πρώτες στροφές. Πίσω τους, Leclerc και Alonso προσπέρασαν τον Russell μετά την πρώτη στροφή.

Στη στροφή 9, ο Piastri, αν και με πιο σκληρή γόμα, έκανε αποφασιστική κίνηση και προσπέρασε εντυπωσιακά τον teammate του για τη 2η θέση. Λίγο πιο πίσω στην πρώτη δεκάδα, ο Hadjar είχε κερδίσει την 9η θέση από τον Ocon.

Ο Leclerc έδειχνε ταχύτατος στους πρώτους 10 γύρους και έκανε μερικές προσπάθειες με DRS να προσπεράσει τον Norris, αλλά ανεπιτυχώς.

Πριν ολοκληρωθούν οι 10 από τους 58 γύρους, έγιναν τα πρώτα pit stop, με τους Hulkenberg, Hamilton και Albon να αλλάζουν τη μαλακή γόμα για τη σκληρή.

Pit stop και Norris «show»

Ο Verstappen δεν άνοιγε επίτηδες τη διαφορά, παρά τον καθαρό αέρα που είχε, ενώ ο Piastri κινούταν με καλό ρυθμό, λίγο-πολύ εφάμιλλο με εκείνον του Ολλανδού. Η διαφορά ήταν παρόμοια μεταξύ Norris και Leclerc. Φοβούμενη το undercut από τη Ferrari, η McLaren τράβηξε στον μόλις 17ο γύρο, για να του βάλει σκληρή γόμα και αυτός να πάει μέχρι το τέλος.

Lando Norris

Ο Norris έμοιαζε να μπλέκει σε «τρενάκι» DRS, αλλά προσπέρασε τους Antonelli και Sainz με συνοπτικές διαδικασίες αποφεύγοντας τις κακοτοπιές. Το ίδιο ακριβώς έκανε και σε Stroll και Lawson, στον επόμενο γύρο.

Μετά από 21 γύρους αγώνα στη Γιας Μαρίνα, Verstappen, Piastri, Tsunoda, Lawson, Stroll και Antonelli δεν είχαν ακόμα μπει για pit stop.

Στον 23ο γύρο, ο Norris είχε βρεθεί πια στο DRS του 3ου Tsunoda και με μπόλικο… τσαγανό έκανε μία προσπέραση σχεδόν εκτός πίστας στην πίσω μεγάλη ευθεία!

Η Red Bull δεν το καθυστέρησε άλλο και στον 24ο γύρο έφερε τον Verstappen στο box για τη δική του αλλαγή. Επομένως, ο Piastri βρέθηκε στην πρωτοπορία, αλλά είχε δεχθεί undercut από δύο οδηγούς (Norris και Leclerc).

Στο μέσον του αγώνα και… ανατροπή στα pit stop

Το συμβάν στην προσπέραση του Norris στον Tsunoda εξετάστηκε και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως ο Ιάπωνας οδήγησε επικίνδυνα σε εκείνο το σημείο. Οπότε, δέχθηκε 5 δευτερόλεπτα ποινής.

Μέχρι τον 33ο γύρο, αυτοί που είχαν στρατηγική δύο pit stop ξεκίνησαν να μπαίνουν. Ο Hamilton έβαλε μέση, αφήνοντας τη σκληρή που είχε κάνει μόνο 22 γύρους.

Την ίδια ώρα στην κορυφή, ο Piastri έχανε σταδιακά σε απόδοση λόγω πτώσης της σκληρής γόμας και ο Verstappen μείωσε πολύ και γρήγορα από την 1η θέση.

Η Ferrari πήγε σε επιθετική στρατηγική και στον γύρο 40 κάλεσε τον Leclerc για αλλαγή σε μέση γόμα. Η McLaren φοβήθηκε ξανά την απειλή των κόκκινων στο τέλος του αγώνα, οπότε απάντησε τραβώντας τον Norris στο box για δεύτερο σετ σκληρής! Αμφότερα τα pit stop ήταν αλάνθαστα σε εκτέλεση.

Η βρετανική ομάδα έφτασε στον γύρο 42 για να καλέσει τον Piastri για το δικό του pit stop, στον οποίο φόρεσε νέο σετ μέσης γόμας με στόχο να κυνηγήσει τον Verstappen.

Τελευταίοι 15 γύροι

Αλλά ο Αυστραλός είχε λίγους γύρους για να το καταφέρει, με τη διαφορά να είναι 23+ δευτερόλεπτα. Στη μάχη Norris-Leclerc, ο Μονεγάσκος μείωνε σταθερά τη διαφορά από τον οδηγό της McLaren, ωστόσο η διαφορά ήταν σταθερά πάνω από 4 δευτερόλεπτα.

Μικρή σημασία είχαν, όμως, αυτά από τη στιγμή που η μέση άρχιζε να χάνει σε απόδοση από ένα σημείο και μετά, ενώ η πιο ανθεκτική σκληρή βοηθούσε τους Verstappen και Norris αντίστοιχα να κρατούν ασφαλή διαφορά από τους διώκτες τους.

Max Verstappen

Στον γύρο 54, ο Ολλανδός βρισκόταν πια 15 δευτερόλεπτα μακριά από τον Piastri, ενώ ο εν δυνάμει πρωταθλητής είχε ανοίξει στα 8+ δευτερόλεπτα από τον Leclerc.

Αυτές οι διαφορές σηματοδοτούσα ουσιαστικά και το τέλος. Κυρίως, όμως, σηματοδότησαν το τέλος του αγώνα, άρα και τη νίκη του Verstappen, η οποία δεν αρκούσε.

Διότι ο Lando Norris, με την άξια 3η θέση, εξασφάλισε πως είναι ο άνθρωπος που βάζει τέλος στο σερί του μεγάλου Ολλανδού οδηγού, κατακτώντας το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα στη Formula 1!

Ο Piastri χώρισε τους δύο οδηγούς ως 2ος και ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στην 3η θέση. Leclerc και Russell συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, ενώ οι Alonso, Ocon, Hamilton, Bearman και Stroll είχαν την ταχύτητα και τη στρατηγική και βαθμολογήθηκαν.

Lando Norris

Lando Norris

Lando Norris

Lando Norris

Lando Norris

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1)