
Podcast - Καρό Σημαία | Ήταν δίκαιο, έγινε Piastri!
Κώστας Ψάρρας και Πάνος Σεϊτανίδης αναλύουν τα όσα έγιναν στο Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, τη νίκη...
Άρχισε να πληκτρολογείς οτιδήποτε
Μία εντυπωσιακή pole position εξασφάλισε ο Oscar Piastri στην πίστα του Σακχίρ, με τον George Russell να πλησιάζει -αλλά όχι αρκετά- την κορυφή. Την τριάδα ήρθε να συμπληρώσει ο Charles Leclerc.
Σε μία πίστα που επιτρέπει τις «αναίμακτες» εξόδους αλλά με τα όρια της πίστας να διαγράφουν χρόνους, κάθε δευτερόλεπτο ήταν κρίσιμο. Οι θερμοκρασίες ήταν σαφώς χαμηλότερες από εκείνες που επικρατούσαν στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, δίνοντας την ευκαιρία για μία πιο ανάλαφρη διαχείριση από πλευράς οδηγών και ομάδων.
Το Q1 είδε όλους τους οδηγούς να κάνουν την εμφάνισή τους με τη μαλακή γόμα, ενώ οι δύο McLaren έδειχναν να είναι το απόλυτο φαβορί. Αντίθετα, δυσκολίες φάνηκε να αντιμετωπίζει για ακόμη μία φορά η Red Bull Racing.
Ο Max Verstappen, συγκεκριμένα, δυσκολευόταν να «κουμαντάρει» την απρόβλεπτη RB21, ενώ ένας γύρος του Yuki Tsunoda διεγράφη λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Έτσι, οι δύο «ταύροι» έμειναν μέχρι την ύστατη στιγμή χωρίς γρήγορο πέρασμα.
Ο Ιάπωνας κατάφερε να προκριθεί με την καρό σημαία, όπως και ο Ολλανδός, που ανέβηκε μέχρι την 3η ταχύτερη επίδοση.
Εκτός συνέχειας στο τέλος του Q1 τέθηκαν οι Albon, Lawson, Bortoleto, Stroll, Bearman. Απογοήτευση για τον οδηγό της Williams κι εκείνον της Haas, καθώς είχαν δώσει δείγματα ότι θα μπορούσαν να προκριθούν ακόμη και στην κορυφαία δεκάδα.
Το Q2 ξεκίνησε με μία μεγάλη σύγκρουση του Esteban Ocon με τις μπαριέρες, που έφερε τις κόκκινες σημαίες. Ο Γάλλος έχασε τον έλεγχο στην 3η στροφή και κατέληξε στον τοίχο με υψηλή ταχύτητα. Παρόλο που ο ίδιος δήλωσε ότι είναι εντάξει στον ασύρματο, το ιατρικό αυτοκίνητο τον παρέλαβε για προληπτικό έλεγχο.
Οι δύο οδηγοί της Mercedes ίσως βρεθούν σε μπελάδες, καθώς βγήκαν στην pit lane προτού δοθεί η ώρα επανεκκίνησης της διαδικασίας, με τους αγωνοδίκες να σημειώνουν αυτό το παράπτωμα της ομάδας.
Όταν πράγματι δόθηκε το «πράσινο φως» οι δύο Red Bulls έμειναν στα γκαράζ τους μέχρι την τελευταία στιγμή. Αντίθετα, Piastri και Norris είχαν ήδη παραταχθεί στην κορυφή της κατάταξης, με τον Αυστραλό στην 1η θέση και χρόνο 1:30.545.
Με το που έπεσε η καρό σημαία στο δεύτερο μέρος, Verstappen και Tsunoda πέτυχαν μόλις το 9-10, ενώ οριακά απειλήθηκαν από έναν ταχύτατο Jack Doohan, που έμεινε εκτός Q3 για 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο έτερος οδηγός της Alpine, ο Pierre Gasly, πέτυχε το 3ο ταχύτερο πέρασμα.
Στο τέλος του Q2 αποκλείστηκαν οι Doohan, Hadjar, Hulkenberg, Alonso, Ocon.
Το Q3 είδε τον Oscar Piastri να ανεβαίνει κατευθείαν στην κορυφή, με χρόνο 1:30.233, αφήνοντας πίσω του τον George Russell κατά 1 δέκατο. Ο Verstappen, από την άλλη, είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα με ένα γλίστρημα να καταστρέφει τις πιθανότητές του για γρήγορο γύρο. Ο Ολλανδός παραπονέθηκε έντονα για το κράτημα στα φρένα.
Οι χρόνοι των Hamilton και Antonelli διεγράφησαν λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας, αφήνοντας στους δύο οδηγούς μία μόνο τελευταία ευκαιρία για γρήγορο γύρο.
Τα τελευταία λεπτά ήταν πραγματικά καταιγιστικά. Antonelli και Russell εναλλάχθηκαν αρχικά στην πρωτοπορία, μέχρι ο Piastri να επιβάλει την κυριαρχία του, με 1:29.841. Καταστροφή για τον Lando Norris που έχασε σημαντικό χρόνο στον πρώτο τομέα της πίστας κι εγκλωβίστηκε στην 6η θέση.
Από την άλλη, ο Gasly πέτυχε το 5ο ταχύτερο πέρασμα του Q3, ενώ ο Charles Leclerc «αναρριχήθηκε» με την καρό σημαία μέχρι την 3η θέση. Δίπλα του στην εκκίνηση θα έχει τον Antonelli.
Η κορυφαία δεκάδα σχηματίστηκε ως εξής: Piastri, Russell, Leclerc, Antonelli, Gasly, Norris, Verstappen, Sainz, Hamilton, Tsunoda. Απογοήτευση για τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, που δεν κατάφερε να τελειοποιήσει τον γύρο του όπως θα ήθελε.