Στο σταθμό της Ομόνοιας η αναμονή των επιβατών μπορεί να ξεπεράσει τα 60 λεπτά! Αντιδράσεις για την αδυναμία έκδοσης μειωμένου εισιτηρίου από μηχανήματα
Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των επιβατών του μετρό, οι οποίοι αναγκάζονται να περιμένουν στην ουρά για να εκδώσουν τα ενιαία εισιτήρια, αξίας 1,40 ευρώ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο σταθμός της Ομόνοιας, όπου η αναμονή των επιβατών μπορεί να ξεπεράσει τα 60 λεπτά! Τις καθυστερήσεις συνήθως προκαλούν άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία δεν είναι εξοικειωμένα με τα ηλεκτρονικά μέσα έκδοσης των εισιτηρίων.
Τουλάχιστον μισή ώρα είναι η αναμονή στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και στο σταθμό του Χαλανδρίου, όπου σύμφωνα με το athina984.gr, δεν λειτουργεί και το ταμείο. Τα καινούργια μηχανήματα είναι μόλις δύο και αντικατέστησαν τα τέσσερα παλαιότερα που είναι πλέον εκτός λειτουργίας.
Παράλληλα, έντονες είναι οι αντιδράσεις, κυρίως από φοιτητές, οι οποίοι δεν μπορούν να εκδώσουν μειωμένο εισιτήριο από τα μηχανήματα έκδοσης και έτσι αναγκάζονται να περιμένουν στη διπλανή ουρά, ώστε να φθάσουν στα ταμεία. Όταν μάλιστα αυτά είναι κλειστά, τότε η μόνη τους επιλογή είναι η έκδοση ενιαίου εισιτηρίου στα 1.40 ευρώ, αντί για 0.60 που καλούνται να πληρώσουν.
Κι όλα αυτά την ώρα που οι μπάρες σε ορισμένους σταθμούς άρχισαν από σήμερα να κλείνουν, στο πλαίσιο εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Οι σταθμοί Δουκίσσης Πλακεντίας, Αεροδρομίου, Ελαιώνας και Άγιος Αντώνιος, είναι οι πρώτοι σταθμοί στους οποίους κατεβαίνουν οι μπάρες. Όπως έχει ανακοινώσει ο ΟΑΣΑ μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου θα έχουν κλείσει οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς του μετρό.
Άνεργοι, ΑμΕΑ και όλοι οι πολίτες που δικαιούνται εκπτωτικό εισιτήριο, όπως και οι κάτοχοι τριμηνιαίων, εξαμηνιαίων και ετήσιων καρτών θα εισέρχονται και εξέρχονται από πύλες που θα παραμένουν ανοιχτές ειδικά για εκείνους και στις οποίες θα υπάρχουν εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, μέχρις ότου διευθετηθεί το ζήτημα της έκπτωσής τους – που θα γίνει κατόπιν συνεννόησης μεταξύ φορέων – και η αντικατάσταση των χάρτινων με ηλεκτρονικές κάρτες, για αυτές που ισχύουν για περισσότερο από έναν μήνα.
Ο ΟΑΣΑ ευχαριστεί το επιβατικό κοινό που ανταποκρίθηκε με συνέπεια στο κλείσιμο των πυλών σε τέσσερις σταθμούς του μετρό, καθώς και τους 330.000 επιβάτες που έχουν ήδη εκδώσει προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, σε σχετικό δελτίο Τύπου.
Το κλείσιμο των πυλών υλοποιείται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στις 20 Δεκεμβρίου.
Ο Οργανισμός προτρέπει το επιβατικό κοινό στην αγορά προϊόντων με πολλά εισιτήρια, είτε μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ATH.ENA Ticket), είτε μέσω της ηλεκτρονικής κάρτας (ATH.ENA Card), ώστε να επωφεληθεί από τη νέα εκπτωτική πολιτική, εξοικονομώντας χρόνο.
Για παράδειγμα:
Παράλληλα, για τους μεμονωμένους ή περιστασιακούς χρήστες που χρησιμοποιούν ολόκληρο κόμιστρο, προτείνεται, ακόμη, η προμήθεια ανώνυμης ηλεκτρονικής κάρτας και η φόρτισή της με αποθηκευμένη αξία.
Για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου (άτομα ηλικίας άνω των 65, πολύτεκνοι, νέοι ηλικίας κάτω των 18 ετών, φοιτητές) συστήνεται η προμήθεια προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας και η φόρτισή της, είτε από τα «Αυτόματα Μηχανήματα», είτε από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr).
Υπενθυμίζεται ότι, τόσο τα ηλεκτρονικά εισιτήρια (ATH.ENA Ticket), όσο και οι ηλεκτρονικές κάρτες (ATH.ENA Card) είναι επαναφορτιζόμενα, οπότε οι επιβάτες καλούνται να τα επαναχρησιμοποιούν και να μην τα πετούν.
Α. Πώς επικυρώνουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) και την ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card)
Στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, τα επικυρωτικά μηχανήματα είναι μπλε χρώματος, με οθόνη και οπτικό αναγνώστη, του οποίου η θέση σηματοδοτείται με 4 καμπύλες γραμμές.
Αντίστοιχα, στο μετρό και τον ηλεκτρικό ο μηχανισμός επικύρωσης βρίσκεται στις πύλες εισόδου - εξόδου των σταθμών και η επικύρωση του ηλεκτρονικού κομίστρου, στον οπτικό αναγνώστη, δίνει εντολή στην πύλη να ανοίξει.
Β. Χρήσιμες οδηγίες
Γ. Οφέλη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας
Δ. Αντικατάσταση παλαιών εισιτηρίων